Home > nintendopassion > HTC Tilt/HTCKaiser/8925 – czyli jak mu nie służył polski klimat

HTC Tilt/HTCKaiser/8925 – czyli jak mu nie służył polski klimat

100-007

Szkodliwy eter

Do Polski przybyłem czwartego września. Towarzyszył mi w kieszeni gadajnik firmy HTC (High Tech Computer). Posłuchawszy się porady Gorgonka (tx mate!) skorzystałem z serwisu PLAY.
Wszystko działało pięknie i ładnie przez kilka godzin. Po czym fon zadecydował, że nie służy mu polskie powietrze i będzie działał po swojemu. Zaczął się samodzielnie wyłączać, często rozmowy urywały się, ekran migał. Najbardziej frustrującym aspektem było totalne spowolnienie całego systemu operacyjnego i kompletny brak dostępu do adresów i kontaktów w bazie danych. Wszystko sprowadzało się do wielokrotnego resetowania.
Bardzo uciążliwe. Nie mogłem znaleźć logicznego wytłumaczenia problemu.

Ale winowajca się znalazł niedawno. I nie było nim polskie powietrze.

100-005

Raczej północno amerykańskie. Dokładniej aplikacja: AT&T Xpress Mail (http://www.wireless.att.com/businesscenter/solutions/email-messaging/email-xpress-mail.jsp) Program pozwalający na synchronizację poczty z MS Outlook, Lotus Notes i paru innych. Otóż mimo manualnej konfiguracji fona i wyboru operatora PLAY, Xpress Mail na siłę starał się połączyć z siecią AT&T wykorzystując wszelkie zasoby procesora. Wszystko to powodowało praktyczne zamulenie aparatu do granicy bezużyteczności.
Po usunięcia Xpress Mail telefon działa jak nowy! Pobawiłem się również w pełną aktualizację firmware, software i kilku innych. Wniosek? Amerykańskie telefony są sto lat za Europą i są obładowane crippleware. Poważnie. Będąc w Polsce i UK (przez dwa dni) z zazdrością oglądałem cyfrowe cudeńka.

A co do samego HTC Tilt? Jestem bardzo zadowolony. W zupełności wystarcza moim potrzebom prywatnym i firmowym.

100-009

Microsoft MyPhone

Skorzystałem również z nowego serwisu Microsoft MyPhone. W bardzo szybki sposób dokonałem zabezpieczenia wszelkich danych całej pamięci. Adresy, telefony, zdjęcia, pliki wszelkiego rodzaju oraz wszystkie SMSy! Proces zajął ponad pół godziny.

100-008

Wszystkie informacje zostały przesłane z HTC bezpośrednio na stronę MyPhone połączoną z moim adresem mailowym. Nie wszystko co od Billa pochodzi jest złe. A że nie orientuję się zbytnio w świecie Open Source (brak znajomych z ową wiedzą) stronka okazała się bardzo pomocna.
Ciekawą jest również opcja lokalizacji i blokady urządzenia w przypadku zagubienia. Coś, co zdarzyć się może każdemu.

No i tak się skończyły moje małe zmagania z przenośną fonią. Przy odrobinie chęci i czasu dobrnąłem swego! Dane zostały zarchiwizowane. Fon naprawiony.

Tylko, czy to wszystko nie powinno być łatwiejsze w obsłudze?

  1. marcinbojko
    10/10/2009 at 12:58

    O… nie znałem Microsoft MyPhone ;) Zawsze od n-lat uzywam Nokii (chociaż mam chrapkę na HTC Diamond v2) i jej aplikacja Nokia Suite od tychże samych wielu lat przenosi mi bazę znajomych i część aplikacji pomiędzy kolejnymi platformami.
    Skakanie pomiędzy różnymi platformami telefonicznymi – koszmar.

    • 10/10/2009 at 20:19

      To całkiem nowy serwis. Ale powiem Ci, że bardzo przydatny. Mam plan “data unlimited” do internetu, więc mogę poobierać dane ile wlezie. Wim że nie nie jest to opcja dla wszystkich. Nie mniej jednak pomocna. HTC Diamond v2 jest piękny. Niestety już będę musiał sobie odpuścić i cieszyć się moją cegiełką.
      Skakanie między platformami, koszmarem? Oczywiście!
      Miałem Nokię N75 i Nokia Suite. Telefon działał (nadal działa) bez zarzutu, choć bateria siada. Tutaj muszę powiedzieć, że bateria (Samsunga) w HTC Tilt jest niesamowicie wydajna i bardzo długo się trzyma.

  2. 14/10/2009 at 20:21

    Nie znam się za bardzo na telefonach. A właściwie mój telefon to tylko kurz zbiera. Moim ostatnim telefonem była Nokia 6300, szybko mi się znudził i oddałem mojej rodzicielce. Nie wiem, może kiedyś się przekonam do telefonu, ale jak widzę Polską młodzież stukającą sms o treści :” Śpisz już?” to tracę apetyt na posiadanie komórki. Pozdrawiam.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

