Home > nintendopassion > Wizyta u lekarza. ADHD? Próbny Adderall.

Wizyta u lekarza. ADHD? Próbny Adderall.

Mam kłopoty z koncetracją. Byłem drugi raz u lekarza.

Adderell (wyp.  sięl: adarol)

Adderall to środek wspierający leczenie nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń uwagi (ADHD). Zażywany również nielegalnie przez sportowców jako środek dopingujący.

Substancją czynną Adderallu jest amfetamina, która w większych dawkach powoduje poprawę koncentracji, pobudzenie psychoruchowe i zmniejsza znużenie. Jednak dawka Adderallu jest ok. 5 do 40 razy mniejsza od dawki spożywanej w celach narkotycznych. Badania wykazują, że amfetamina w dawkach od 5 mg (dzieci) do 20 mg (dorośli) zamiast pobudzać pacjenta, zmniejsza efekt nadpobudliwości, główny czynnik ADHD.

Lek w wersji XR zawiera amfetaminę w postaci czterech różnych soli amfetaminy, które są wchłaniane do organizmu z różną prędkością. Pozwala to dozować jedną tabletkę dziennie i zmniejsza ewentualne skutki uboczne (jak np. euforia) mogące wystąpić jako rezultaty czasowego przekroczenia dawki zaraz po zażyciu leku.

Skutki uboczne

Powszechnie spotykanymi skutkami ubocznymi mogą być:

Mniej powszechne skutki uboczne

Rzadkie skutki uboczne

U osób nadużywających Adderall dodatkowo mogę występować: niepokój, stany paranoidalne, obniżone libido, psychozy i utrata kontaktu z rzeczywistością.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Adderall

Moje objawy: szybko bije mi serducho, ale jestem skoncentrowany jak cholera. Szok. Tylko lekko się pocę.

Categories: nintendopassion Tags: , ,
  1. 27/01/2010 at 20:03

    czy to bezpieczne?

  2. 27/01/2010 at 21:22

    Nie wiem czy zdecydowałabym się na taką terapię, chociaż problemy z koncentracja też miewam. Po prostu sobie robię kilka rzeczy na raz i działa.

    PS: żeś mnie sklasyfikował jednoznacznie w tym blogrollu…

    • 27/01/2010 at 21:59

      Chciałbym być taki wielozadaniowy. Ten cały “multitasking” w pracy daje mi się we znaki.

      Tom zmienił Twój opis wedle życzenia.

  3. 28/01/2010 at 01:41

    Hm… kłopoty z koncentracją, mówisz. Ale od razu tak mocny lek brać? Mam nadzieję, że po przyjeździe do Polski Ci się poprawi. Kłopoty z koncentracją mogą być też symptomem przepracowania, zbyt wielkiego pędu w życiu…
    I wiesz, mi także nie podobają się te skutki uboczne.

    Też miewam problemy z koncentracją. Ale wtedy biorę się za pisanie, albo po prostu na chwilę odpływam… i przechodzi :)

  4. queertin
    28/01/2010 at 02:33

    Cóż, także mam czasami spore problemy z koncentracją. Najgorzej wspominam sytuacje, kiedy ktośprosi mnie o wykonanie jakiejś czynności, a ja po chwili nieuwagi zapominam o tym co to było, chociaż mam cały czas poczucie, że to osoba mnie o coś, przed chwilą prosiła. Od niedawna przeszukuje internet w poszukiwaniu naturalnych metod, y leczenia (?)(sam nie wiem czy można to leczeniem nazwać).

  5. 28/01/2010 at 21:36

    o to ja też poproszę miejsce w blogrollu. :D

  6. 29/01/2010 at 17:58

    to żeś mnie opisał w blogrollu xDD

  7. Wiola
    22/02/2010 at 17:36

    Nie wiecie, czy lek jest na receptę?

    • 23/02/2010 at 00:57

      Tylko na receptę… no ale niby z=w internecie można wszystko kupić :P

  8. olo
    20/08/2010 at 20:34

    hej
    jakby ktoś miał do sprzedania to chętnie kupię leki na ADHD (adderall, ritalin, focalin i inne)
    mój mail
    olenka1987@o2.pl

  9. 06/11/2010 at 01:13

    w rodzinie mam adehadowicza hciałbym go zapierdolić

    • 06/11/2010 at 11:20

      Czasami rzeczywiście może to wyprowadzić człowieka z równowagi.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

