Home > nintendopassion, Uncategorized > Katyń. Ale w Polsce tylko w 30%?

Katyń. Ale w Polsce tylko w 30%?

Wczoraj reporter programu Expres Reporterów poprzedził nocną emisję dwóch programów dokumentalnych o Katyniu wzmianką, że tylko 30% Polaków wie kto jest odpowiedzialny za ludobójstwo.

Poważnie!? I my zwiemy się Polakami?

  1. titlescreen
    07/04/2010 at 13:06

    Słodko. Historia to zupełnie nie moja bajka, ale aż tak źle to ze mną nie jest, huh.

  2. 07/04/2010 at 19:04

    Ciekawe, ile osób nie kojarzy daty 1 września 1939, a o drugiej wojnie światowej wie “że była”.

  3. 07/04/2010 at 19:32

    Takim wynikiem jestem zaskoczony – i to niestety negatywnie. Serio, myślałem, że w głowach naszych rodaków jest choć odrobina wiedzy na ten temat. Przykre. Choć może akurat trafiły się takie osoby, ale i tak mnie to dziwi – przecież nawet w telewizji była o tym mowa, był emitowany film Katyń (byłem na nim w kinie, jako film jest dobry), więc rezultat powinien być zgoła inny…

  4. NdysH
    07/04/2010 at 20:03

    Eh.. nie dziwi mnie to skoro 3/4 mojej szkoły gdy było wyjście na Katyń spała na nim i twierdziła, że było nudno…

  5. 08/04/2010 at 01:51

    Hmm… na pewno nie jest różowo i wiesz… masz prawo być oburzony. Ale to też efekt naszego systemu edukacji jest. Np. by nie wiedzieć, co sie stało pod Wizną… i stąd wychodzi, że Polacy są beznadziejni, a Amerykanie to wielcy wyzwoliciele i ogólnie mesjasze.
    Nie, nie mówię, że są źli, tylko, że my w swoich oczach jesteśmy MALI. I to mi się nie podoba. W Ameryce to (mylę się? Powiedz.) ludzie mają lepsze przeświadczenie o własnych rodakach i historii. O wiele lepsze.
    A tak, o Wiznie przypomniał nam dopiero zagraniczny zespół metalowy. Hańba.

    Ale znowu tak nie wierz tym statystykom. W TV bardzo je zmniejszają, by była sensacja…

    • 08/04/2010 at 12:33

      Ced,

      Ja przyjeżdżając z Polski, wiedziałem więcej o historii USA niż oni sami. Biorę tylko pod uwagę to, że publiczny system edukacyjny w Chicago jest tragiczny. Tam horyzonty sięgają własnego podwórka.

  6. xbary
    09/04/2010 at 00:19

    Ced, w Ameryce jest jeszcze gorzej, a najgorsze że Polacy chcą Amerykę mieć w Polsce, czyli co – katastrofa. Przecież pamiętam jak dziś, pan Kwaśniewski (prezydent PL) wręcz nawoływał publicznie że zapomnijmy o przeszłości a myślmy o przyszłości. A co ciekawe, większość ludzi myśli o przyszłości zastanawiając czy starczy do pierwszego, i jak powiązać koniec z k… Pozdrawiam

  7. 09/04/2010 at 03:33

    Hm, to, że z historią Amerykanie są na bakier, to wiem. Zresztą nawet nie tak dawno ojciec mojego przyjaciela był na jakiejś konferencji w USA. Jest dyrektorem muzeum. Amerykanie w większości znają (jeśli już, a to oznacza, że wykształceni) swoją historię 200 lat wstecz.
    Ale jest jedno, co oni mają, a nam w Polsce brakuje. Stosunek do kraju.
    Z jednej strony umieją z siebie żartować naprawdę wspaniale, z drugiej – są (z tego, co wiem) przekonani o wielkości Ameryki. Kochają swój kraj. To widać w filmach, na wojnie, w tym całym Amerykańskim patosie.
    Tego nam tu brakuje. Tego zazdroszczę USAnom.

  1. 09/04/2010 at 03:26

Leave a Reply

